شرح خبر
كنفرانس سالانه فیزیک ایران، از 2 تا 5 شهریورماه 1394 با حضور بیش از 800 شرکت‌کننده در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. پس از اجرای سرود ملی ایران و تلاوت قرآن کریم آقای دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به حاضران خوش‌آمد گفته و سخنانی درباره اهمیت علم فیزیک ایراد کردند.
سپس آقای دکتر علیرضا مشفق دبیر کمیته علمی با ارائه آمار مقالات دریافتی که 1263 مقاله در 9 گرایش فیزیک بود سخنان خود را آغاز کردند. از این تعداد مقاله 116 مقاله به صورت شفاهی و 632 مقاله به صورت پوستر در سه روز کنفرانس ارائه شد.
آقای دکتر شاهین روحانی رئیس انجمن فیزیک ایران نیز در سخنان خود در افتتاحیه کنفرانس درباره رشد علمی چشمگیر در رشته فیزیک کشور گفتند و اینکه در علم دو نوع تقسیم‌بندی برای کار وجود دارد یا کشف یا تأیید کشف، که حجم بیشتر فعالیت علمی ایرانیان به تأیید کشفیات علمی دیگران اختصاص دارد که اگر در رشته فیزیک تلاش بیشتری کنیم به مرحله کشف هم خواهیم رسید.
در پایان آقای دکتر محمدهادی هادی‌زاده یزدی دبیر کمیته اجرایی کنفرانس، گزارشی از کارهای اجرایی کنفرانس دادند و از همکاران خود برای حمایت و همکاری در برگزاری کنفرانس قدردانی کردند.
در این کنفرانس دو کارگاه آموزشی طرح کسب و کار و روش‌های فیزیک تجربی و همچنین یک میزگرد با عنوان ارتباط فیزیک با صنعت، برگزار شد.
کنفرانس امسال میزبان پروفسور دیتر مایسنر از کشور اتریش بود، که در روز آغازین کنفرانس سخنرانی کردند و روز چهارشنبه نیز کارگاهی برای علاقه‌مندان برگزار کردند.

انجمن فیزیک ایران قدردان زحمات شبانه‌روزی و رفتار شایسته اعضای کمیته اجرایی و بخصوص دبیراجرایی باتجربه و کاردان این کنفرانس، آقای دکتر هادی‌زاده است که با تحمل فشارهای گوناگون، کنفرانس را با آرامش و با کیفیت مطلوب به پایان رساندند.



نویسنده خبر: سمانه کیایی
کد خبر :‌ 1840

آمار بازدید: ۲۵۸
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com