شرح خبر
جایزه علیمحمدی در سال 1396، به آقای بابک زارع رمشتی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با راهنمایی دکتر علی قربان‌زاده مقدم برای رسالۀ دکتری با عنوان «ترابرد و اسپین در نانوساختارهای با طیف دیراک» و آقای محمدرضا محمدی مظفر از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با راهنمایی دکتر محسن علیشاهیها برای رسالۀ دکتری با عنوان «آنتروپی درهم‌تنیدگی هولوگرافی در گرانش تعمیم‌یافته و هندسه‌های وابسته به زمان» اهدا شد.
دلایل داوران برای انتخاب رسالۀ اول: موضوع رساله و اهمیت تحقیق، غنی بودن مطالب و نگارش رساله به سبک روان و قابل استفاده برای جمع بزرگی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، چاپ مقالات متعدد توسط نویسندۀ رساله در مجلات با ضریب تأثیر بالا، همکاری‌های بین‌المللی و همچنین کوتاه بودن زمان دورۀ دکتری نامبرده.
دلایل داوران برای انتخاب رسالۀ دوم: مهم بودن موضوع تحقیق، نوین بودن مباحث، ارتباط آن با سایر موضوعات فیزیک نظیر مادۀ چگال و اطلاعات کوانتومی، گسترش مفاهیم جدید در هولوگرافی و ارتباط آن با درهم‌تنیدگی، روان بودن متن رساله همراه با دقت علمی بالا، گستردگی در موضوعات مختلف و همچنین نتایج پژوهشی رساله.
«جايز‌ة عليمحمدي» از سال ۱۳۹۰ توسط پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي و انجمن فيزيك ايران، پایه گزاری شده است و به بهترین رساله‌ي دكتراي فيزيك، كه در داخل كشور انجام شده باشد اعطا مي‌شود.
اين جايزه به پاس خدمات علمي و دانشگاهي شهيد دكتر مسعود عليمحمدي، استاد فقيد دانشگاه تهران و اولين دانش‌آموختة دكتراي فيزيكِ داخل كشور كه نقش مؤثري در زيرساخت علمي پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي داشته است و همچنين برای تلاش‌هاي وي براي برپايي تحصيلات تكميلي در ايران، نامگذاري شده است.
مراسم اعطاي جايزه روز چهارشنبه 3 خردادماه 1396 در پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي در حضور مسئولان پژوهشکده، رئیس انجمن فیزیک ایران و آقایان دکتر وحید احمدی، معاون محترم علمی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری، معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان برگزار شد



نویسنده خبر: سمانه کیایی
کد خبر :‌ 2243

آمار بازدید: ۲۸۰
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com