شرح خبر

طی اطلاعیه رسمی دانشگاه گرونیگن هلند، استاد ناصر کلانترنیستانکی نشان شوالیه محفل شیر هلند Knight of the Order of the Netherlands Lion را دیافت کرد.

استاد ناصر کلانتر نیستانکی


26 آوریل استاد کلانتر نیستانکی محقق تجربی فیزیک هسته ای موفق به دریافت نشان معتبر از کشور هلند شد. ایشان از سال 1993 میلادی به مرکز تحقیقات پیشرفته فن آوری تابشی در دانشگاه گرونینگن University of Groningen ملحق شده اند. از این زمان تاکنون نیستانکی کارهای مهمی را در زمینه فیزیک هسته ای انجام داده و جوایز مهم بین المللی را دریافت کرده است. به طور خاص در مورد نیروهای هسته ای ذرات با نوکلئون های بیش از دو بررسی های مهم محاسباتی و آزمایشاتی را انجام داده است. این پژوهش ها در دو دهه اخیر ناصر را تبدیل به یکی از شناخته ترین فیزیکدانان هسته های امروز تبدیل کرده است.

نیستانکی از سال 2013 عضو آکادمی علوم امریکا و از سال 2017 عضو آکادمی علوم اروپا Academia Europaea شده است. همچنین نقش مهمی در پروژه بین المللی " تحقیق برای روی پاد پروتون و یون" به نام آزمایش - Facility for Antiproton and Ion Research - FAIR داشته است به طوری که دانشگاه گرونیگن وی را سفیر علوم هسته ای هلند می داند. نیستانکی یکی از تاثیرگذارترین افراد در پروژه در دست احداث FAIR است که در آینده نزدیک اطلاعات ارزشمندی را در ارتباط با فیزیک هسته ها در اختیار ما قرار خواهد گذاشت.

انجمن فیزیک ایران دریافت این نشان را به ایشان تبریک عرض می کند.

منبع خبر: وبگاه رسمی دانشگاه گرونیگن



نویسنده خبر: شانت باغرام
کد خبر :‌ 2510

آمار بازدید: ۲۴۰
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com