شرح خبر
انجمن فیزیک ایران با همکاری و میزبانی دانشگاه صنعتی شریف، کارگاه مجازی کووید-۱۹: مدل‌ها و چالش‌ها را برگزار کرد.
در این همایش که از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۹:۰۰ روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ۱۳۹۹ با حضور حدود ۱۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد، چهار سخنرانی ارائه شد که محور آن‌ها مدل‌سازی شیوع بیماری‌ها با تأکید بر مورد خاص همه‌گیری کووید-۱۹ بود.
در بخش اول کارگاه، ابتدا آقایان دکتر حق‌دوست و دکتر شریفی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان در یک سخنرانی مشترک به تحلیل ابعاد اپیدمیولوژیک بیماری کووید-۱۹ پرداختند. سپس آقای دکتر یامیر مورنو از دانشگاه زاراگوزای اسپانیا در مورد مدل‌سازی دنیاگیری کووید-۱۹ با استفاده از داده‌های موجود صحبت کردند.
در بخش دوم ابتدا خانم دکتر فاخته قنبرنژاد از دانشگاه صنعتی شریف در مورد اهمیت شناسایی کانون شیوع و نحوه‌ی گسترش کووید-۱۹ در ایران سخنرانی کردند و در پایان آقای دکتر غلامرضا جعفری از دانشگاه شهید بهشتی به تبیین نقش شبکه‌های پیچیده‌ی ناهمگون و اهمیت نگاه شبکه‌ای در مطالعه‌ی شیوع بیماری‌ها پرداختند.
امید است تجربه‌های حاصل از برگزاری این کارگاه در همایش‌های مجازی بعدی انجمن فیزیک ایران مورد استفاده قرار گیرد و از این پس شاهد بستر جدیدی برای پویایی، همکاری و هم‌افزایی در جامعه‌ی علمی کشورمان باشیم.


نویسنده خبر: سمانه کیایی
کد خبر :‌ 3042

آمار بازدید: ۲۵۴
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com