شرح خبر
برنامه روز فیزیک با هدف آشنایی عینی با رشته فیزیک و آنچه درون یک محیط آکادمیک می‌گذرد و مخاطب آن عموم مردم به‌ویژه دانش‌آموزان سال‌های آخر دبیرستان و دانشجویان هستند برگزار می‌شود. این برنامه اولین بار در ایران با پیشگامی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۶ برگزار شد که در پی استقبال از آن، در دوره‌های بعدی با گسترش آن، در دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، فردوسی، شیراز، زنجان، گیلان، قزوین، ارومیه، سلمان فارسی کازرون، سمنان، یزد، ارومیه، تربیت مدرس، شهید بهشتی، زابل، سیستان و بلوچستان زاهدان، بیرجند، ایلام، ولی‌عصر رفسنجان، علم و صنعت، بجنورد، محقق اردبیلی، دامغان و شاهرود نیز برگزار شد.

آقای محمدمبین سعیدی، دانشجوی کارشناسی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، سال گذشته مسئول برگزاری روز فیزیک در دانشگاه شریف بود. ایشان مقاله‌ای در نشریه بهار ۱۳۹۹ تکانه که نشریه علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است با عنوان "چرا برگزاری روز فیزیک سخت است؟" منتشر کرده‌اند و در آن به بررسی دلایل لختی و بی تفاوتی دانشجویان نسبت به فعالیت‌های دانشجویی پرداخته‌اند. بخشی از مقاله ایشان را در زیر می‌خوانیم:

بنابر تجربه‌ام می‌توانم بگویم که به طور کلی انجام هرگونه فعالیتی در دانشکده که به طور مستقیم با درس‌های ارائه شده توسط دانشکده ارتباط نداشته باشد و به لحاظ رزومه‌ی علمی کم ارزش و نیازمند حتی اندکی کار اجرایی و دشواری باشد بسیار سخت و دشوار است!
حالا می‌خواهد جشن یلدا باشد، کمد دادن باشد، کنفرانس ماده چگال باشد، تی زدن اتاق آلنوش باشد و یا حتی برگزاری حلقه‌ی علمی، در هر صورت برای مسئول برگزاری این برنامه‌ها بسیار دشوار و وقت‌گیر خواهد بود...

ادامه این مقاله جذاب را اینجا بخوانید.


نویسنده خبر: سمانه کیایی
کد خبر :‌ 3032

آمار بازدید: ۲۳۷
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com