شرح خبر


مراسم اختتامیه‌ی کنفرانس فیزیک ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰ روز سه‌شنبه ۴ شهریور ماه به صورت مجازی با حضور جمعی از شر‌کت‌کنندگان در کنفرانس برگزار شد. در این مراسم ابتدا آقای دکتر علبرضا آقائی، عضو کمیته علمی کنفرانس، گزارشی از روند کار کمیته علمی ارائه و اشاره کردند از ۳۲۸ مقاله رسیده، ۲۵۳ مقاله برای ارائه پذیرفته شده است. همچنین از تلاش و زحمات دبیر و اعضای کمیته علمی و داوران کنفرانس قدردانی کردند.

سپس آقای دکتر فرزاد ویسی، معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفتند که همکارانشان آماده‌ی اجرا و پذیرایی حضوری کنفرانس بودند که با توجه به شرایط پیش آمده تمام همت و تلاش‌ خود را برای اجرای مناسب کنفرانس در بستر مجازی انجام داده‌اند و امیدوارند که این زحمات مورد قبول واقع شده باشد. ایشان پیشنهاد دانشگاه رازی کرمانشاه برای برگزاری کلاس های مجازی دروس مختلف فیزیک با تدریس اساتید برجسته کشوری در هر درس و امکان انتخاب این دروس توسط دانشجویان تمامی دانشگاه های کشور را دادند.

آقای دکتر محمدرضا اجتهادی، رئیس انجمن فیزیک ایران ضمن تشکر از تلاش همکاران کمیته علمی و اجرایی و داوران، ابراز خشنودی کردند که کنفرانس به عنوان اولین تجربه برگزاری مجازی به نحو مناسب و شایسته ای برگزار شد. این تجربه در شرایط کرونایی، باعث شد تا در کنفرانس های آتی و با عادی شدن شرایط، بخشی مجازی برای بهر‌ه‌مندی از حضور دانشمندان خارج از کشور، که به دلیل بعدمسافت حضورشان سخت است، مهیا شود.

همچنین اعلام کردند کنفرانس فیزیک در دو سال آینده به ترتیب در دانشگاه صنعتی‌اصفهان و دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد و دانشگاه‌های دیگر می‌توانند پیرو فراخوانی که ارسال خواهد شد برای میزبانی سال ها‌ی بعد آن، اعلام آمادگی کنند.

سپس آقای دکتر توفیق اوسطی، دبیر کمیته اجرایی، سخنرانی کردند و ضمن ارائه گزارش از روند کار کمیته اجرایی از همکارانشان در بخش‌های مختلف دانشگاه قدردانی کردند و تندیس کنفرانس، به صورت نمادین به نماینده دانشگاه صنعتی اصفهان، آقای دکتر مهدی عبدی تحویل داده شد.

در انتها عکس دسته جمعی کنفرانس از شرکت‌کنندگانی که دوربین خود را روشن کردند گرفته شد.





نویسنده خبر: اکرم میرحسینی
کد خبر :‌ 3123

آمار بازدید: ۲۳۸
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com