شرح خبر

مجمع بین المللی فیزیک محض و کاربردی International Union of Pure and Applied Physics IUPAP . در شماره ماه سپتامبر خود نام دو ایرانی را در لیست پیشگامان فیزیک و برندگان جایزه دانش پیشه جوان قرار داده است.

نیکتا فخری و علیرضا مرندی برندگان جایزه IUPAP


نیکتا فخری استایار دانشکده فیزیک MIT به دلیل "نقش بسیار مهم وی در به کارگیری اصول ترمودینامیک در سیستم های زیستی غیرتعادلی و در افزایش آگاهی ما از فرایندهای غیرتعادلی در مقیاس مولکولی و ارتباط آن با دینامیک سیستم ها در بزرگ مقیاس" جایزه محقق جوان را دریافت کرده است. نیکتا تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و در سال 2011 دکتری خود را از دانشگاه رایس Rice University دریافت کرده است. وی دوره پسادکتری را در دانشگاه گوتینگن بوده و سپس به دانشگاه MIT ملحق شده است.

علیرضا مرندی دیگر برنده جایزه دانشمند جوان IUPAP است. این جایزه به پاس "تاثیرگذاری وی در فوتونیک غیرخطی، به طور خاص به خاطر محاسبات پیشگام وی با استفاده از شبکه نوسانگر پارامتری اپتیکی Optical parametric oscillator " به وی اهدا شده است. مرندی استادیار دانشکده مهندسی برق و فیزیک کاربردی در کلتک است. پیش از ملحق شدن به کلتک علیرضا به عنوان محقق پسادکتری در استنفودر و محقق مدعو در موسسه ملی اطلاعات ژاپن به پژوهش پرداخته است. دکتری خود را از استنفورد، کارشناسی ارشد را از ویکتوریا کانادا و کارشناسی را از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

منبع خبر: خبرنامه وبگاه IUPAP



نویسنده خبر: شانت باغرام
کد خبر :‌ 2874

آمار بازدید: ۲۵۶
همرسانی این خبر را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:
«استفاده از اخبار انجمن فیزیک ایران و انتشار آنها، به شرط
ارجاع دقیق و مناسب به خبرنامه‌ی انجمن بلا مانع است.»‌


صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید




حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com